lördag 19 november 2011

Första helgen med barnvakt

I helgen kunde jag och Malin för första gången gå ut och träffa vänner som ett riktigt par utan att behöva tänka på blöjor och Hipp-burkar.

På fredagkvällen (2011-11-11) fyllde Mackan 30 år. Lily fick istället hänga med gudmor Karin.  Vi åt saffranslax. Jag är ingen vinkännare direkt. När det gäller vitt vin så vill jag bara att det ska vara kallt. Efter att inte kunnat välja BIB under veckan så föll valet på ett KRAV-märkt Chardonnay. Passade bra till saffranssåsen som fick i sig en skvätt av vinet.

Mackan hälsade alla välkomna genom att ursäkta sig för att det blivit så tressigt för honom. "50% av den mat som jag planerat att serveras är klar, tårtorna har jag glömt att hämta från konditoriet..." sa han på småländska. Mackan lyckades ändå bjöd på västerbottenpaj, parma/chevre/melon-snittar, tunnbrödrulle med feta och rucculla, BBQ-kycklingspett, massa fina såses och sallader. Maten höll, i vanligt ordning, hög kvalitet och pricken över i:et var en bra samling goda ölsorter och ett gott rött, Penfolds Shiraz. Undrar hur mycket han hade planerat egentligen? Kvällen avslutades med en tur ner på stan där jag och Malin fick dansa och pussas lätt berusade utan den minsta tanke på blöjor och Hipp-burkar.

Väl hemma låg Karin och sov på soffan och Lily i sin spjälsäng. Första kvällen med barnvakt var ovärderlig. Jag fick återigen känna att jag levde igen när Lily vaknade vid 4-snåret och jag fick vanka fram och tillbaka i lägenheten och försöka vagga henne till sömns. Ändå var det bästa kvällen på väldigt länge :)

Min tomat/avokadosals, några flaskor Brooklyn lager, barnvakt. Kvällen kan inte slå fel 
På lördagen kom mina föräldrar förbi. Vi åt mina Real Tacos och drack Brooklyn lager. Jag och Malin klädde på sig kostym och klänning för att gå på cocktailparty. Det var Malins kusin Lou och hans Anki som ville fira att de gift sig genom att bjuda på fest i Haga forum. Det var hög klass på tillställningen som  innehåll champagne och massa goda snittar av gravad lax, ceasarsallad, machego-ost, m.m. Jag avrundade med en chokladmousse och Baileys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar