lördag 5 november 2011

Citrussallad

Det kan lätt kännas lite trist när hösten kommer. Sommaren är ju borta, det är mörkt när man går till jobbet och det är ett h***vete att rengöra sin mountainbike. Det går dock att glädjas åt att grapefrukterna och apelsiner är så himlans god. Ibland, t.ex när jag har spenderat flera timmar ute i MTB-spåret och kommer hem lerig och oljig, försöker jag vara snäll mot min fru Malin och göra denna citrussallad. Salladen görs på apelsin och grapfrukt. Istället för att skala apelsinen och gräva upp köttet ur grapefrukthalvor så skär jag bort skalet från frukterna med en kniv. När det inte finns något vitt kvar från skalet så skär jag längs innerväggarna på frukternas klyftor. Då lossnar fruktköttet som små gyllene filéer. När frukterna är filéade så går det även att pressa ut det resterande innanmätet och få sig ett glas härlig juice.

Bättre än så här blir det inte under de långa höstarna

Roligaste stället i lägenheten är mellan bords- och stolsben tycker Lily



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar