tisdag 11 oktober 2011

Mangoglass som är hur enkel som helst

Äntligen har jag funnit svaret på frågan "hur gör jag för att mätta sötsuget efter maten utan att behöva äta något onyttigt?". Häromveckan provade jag för första gången att köra ett paket frusen mango i matberedaren tillsammans med ett ägg, ca 2dl mjölk, och en matsked socker. Det blev en trevlig, relativt nyttig, efterrätt. När jag sedan prövade att pressa ner saften från en halv citron tog det fart i sammansättningen.


Desserten går såklart att kombinera med alla sorters frysta frukter och bär. Vår frys är nu full av mataffärens samtliga sorter. Mango är nog favoriten men jag är även ganska svag för jordgubbar. Då byter jag ut citronen mot lime.



Detta har på kort tid blivit den mest omtyckta desserten i familjen. Passar perfekt framför en spännande EM-kvalmatch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar