torsdag 15 september 2011

Frukost

Här om morgonen åt jag min första frukost tillsammans med Lily vid matbordet. På vardagarna brukar vi gå upp/vakna samtidigt (nån gång mellan 5 och 6). Tidigare har jag tagit med mig henne och låtit henne leka i babygymmet så att Malin kan få 15-20 min sömn i valfri position (än så länge har Lily fått sova i samma säng som oss). Den här morgonen var det dags att pröva den nya Stokkestolen med tillsatsen för så små bäbisar som Lily. Där sitter hon som en prinsessa och det det är ju mycket roligare att sitta med farsan än att brottas med gossedjuren i babygymmet.


Mina frukostar brukar bestå av en tallrik gröt. Ofta har jag en skivad banan i gröten. Ibland har jag valnötter och honung, ibland bara kanel och socker.  Får jag inte gröt på morgonen känns det inte helt rätt. Jag älskar Kalles och tycker om att ha Kalles på Wasa havreknäcke. En kylskåpskall äppeljuice tycker jag också om.


Lily fick en skvätt vatten denna morgon. Sen jag bar in henne till mamma igen där hon fick sin egen frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar