onsdag 13 juli 2011

Semester i Båstad

För mig är semester lika med tennisveckan i Båstad. Min farmor konstaterade tidigare i veckan att det är femte generationen i vår släkt som kommer till Båstad varje sommar. Som liten kom jag till Båstad med familjen för sol och bad. Jag har även spelat mycket tennis och har ställt upp i en och annan tennistavling här. I tonåren blev det mest mest häng på stranden under sena sommarnätter till jag blev gammal nog att komma in på Pepes. Nu förtiden är det framför allt att umgås med familjen som lockar.

Vi har en oskriven regel att middagar alltid serveras någon gång ca 1800. Ansvaret för middagen ändras varje kväll. Dessa middagar har utvecklats till en väldigt trevlig tradition. Det är dumt att säga att det utvecklats till en tävling, för det är det ju inte, men vi vill alla visa upp lite prestation. Ännu större blir utmaningen när det fjorton personer i alla åldrar som är vrålhungriga efter dagar fullspäckade med sol bad, utflykter samt åtskilliga timmar på och vid sidan av tennisbanan.

I måndags bjöd min syster på persikobellini med tilltugg. Efter en fantastisk fisk- och skaldjursgratäng hade de dukat upp med en chokladfontän och massa bär, nötter, frukt och marshmallows. Supergott var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar